Lamanfo.com

Laman Informasi

HUAWEI MATE 20 PRO KEMBALI DALAM PROGRAM BETA Q GOOGLE ANDROID




                                                                                                                             Courtesy: Google Image

Google telah mengembalikan semula Huawei Mate 20 Pro sebagai salah satu peranti yang layak untuk program Android Q Beta. 

Android Q adalah sistem operasi yang terbaru oleh Google, yang ditetapkan untuk menggantikan OS Android 9 atau yang sedia ada iaitu Pie.

Menurut laman web Android Police, Google dilaporkan telah mengeluarkan model Huawei Mate 20 Pro dari program pada 24 Mei. 

Tindakan itu sepatutnya berlaku selepas pemerintah Amerika Syarikat meletakkan Huawei di bawah Entity List, yang mengharuskan semua syarikat AS untuk mendapatkan kelulusan sebelum menjalankan perniagaan berurusan dengan syarikat teknologi Cina.

Huawei Mate 20 Pro kembali ke program ini adalah berita baik untuk pengguna, kerana ini bermakna peranti semasa mungkin tidak lagi akan dikecualikan daripada kemaskini masa depan.

Huawei mengeluarkan Mate 20 Pro pada Oktober 2018 dimana Malaysia diumumkan sebagai negara pertama untuk mendapatkan siri Mate 20.

Peranti ini mempunyai skrin 6.4 inci, persediaan kamera tiga kali ganda (kamera sudut lebar 40 megapiksel, kamera ultra-lebar 20 megapiksel dan kanta telefoto 8 megapiksel), kamera menghadap depan 24 megapiksel dan bateri 4,200mAh kapasiti.

Laman web Huawei Malaysia kini menawarkan Mate 20 Pro dengan harga RM2,999 untuk model RAM 6GB dengan ruang memori 128GB.


(Sumber: The Star)

Catat Ulasan

0 Ulasan