Lamanfo.com

Laman Informasi

GOOGLE MEMPERKENALKAN PENOLONG VERSI BARU






Google telah memperkenalkan Google Assistant dimana suara pengguna telefon pintar boleh digunakan untuk memberi arahan kepada telefon pintar tanpa menyentuh sebarang butang pada telefon pintar tersebut.

Dalam demo tersebut, Google menunjukkan bagaimana versi generasi terbaru Penolong tersebut boleh digunakan bukan sahaja untuk carian asas dan menetapkan penggera, tetapi juga untuk mengendalikan telefon anda - menyusun mesej kepada rakan, mencari gambar untuk dilampirkan dan sebagainya.


                    Sedutan Demo Google Assistant

Syarikat itu mendakwa versi baru Penolong ini akan memproses permintaan sehingga 10 kali lebih cepat daripada model semasa. Google telah mengintegrasikan model AInya dengan lebih kecil untuk digunakan mendengar dan menafsirkan ucapan secara langsung pada peranti dan tidak lagi perlu menghantar data ke server yang jauh untuk diproses.

"Dengan meletakkan model AI ini ke telefon anda, kami membayangkan peralihan paradigma," kata wakil Google, Scott Huffman.

"Penolong generasi akan datang ini akan membolehkan anda serta-merta mengendalikan telefon anda dengan suara anda, mengarahkan berbilang tugas di semua aplikasi dan juga boleh berfungsi tanpa memerlukan rangkaian jalur lebar."

Walau bagaimanapun, versi Penolong generasi ini belum tersedia untuk digunakan lagi dan dijangkakan akan mula digunakan pada telefon Pixel terbaru syarikat berkenaan selewat-lewatnya hujung tahun ini.


Catat Ulasan

0 Ulasan