Lamanfo.com

Laman Informasi

HUAWEI MELANCARKAN EMUI 10;BETA



Semasa Persidangan Pembuatan Huawei,  syarikat gergasi tersebut melaporkan bahawa mereka tidak akan menggunakan HarmonyOS selagi masih mendapat kebenaran menggunakan Android. Dalam masa yang sama untuk Android, syarikat tersebut memperkenalkan EMUI 10 yang berdasarkan Android 10 Q yang masih dalam keadaan beta.

Syarikat tersebut berkongsi beberapa ciri baru dalam perisian Android tersebut. Ciri-ciri baru termasuk mod gelap dan menyokong pelbagai skrin. Ciri yang pertama tersebut merupakan ciri yang utama manakala ciri-ciri lain masih belum dilaporkan.



Skrin pelbagai

Apa yang dikongsikan ialah bahawa versi beta EMUI 10 akan dikeluarkan pada 8 September ini. Menurut Polis Android, tarikh tersebut akan berhampiran dengan tarikh pengeluaran Android Q. Telefon pintar Huawei yang akan menggunakan versi baru ini ialah Huawei P30. Walaupun demikian, XDA melaporkan versi ini hanya akan digunakan di dalam negara China.
 
Sebagai tambahan kepada P30, beberapa telefon pintar Huawei juga akan menggunakan versi EMUI 10. Ia termasuk semua peranti Mate 20, peranti P20 dan Mate 10. Walaupun demikian, syarikat tidak memberitahu bila peranti-peranti ini akan mendapat versi baru tersebut.


(Sumber: Lowyat)


 

Catat Ulasan

0 Ulasan