BAGAIMANA MEMAINKAN VIDEO YOUTUBE DI LATAR BELAKANG DENGAN MENGGUNAKAN VLC.

Lamanfo.com

Laman Informasi

BAGAIMANA MEMAINKAN VIDEO YOUTUBE DI LATAR BELAKANG DENGAN MENGGUNAKAN VLC.

(Kredit: Pixabay) 

YouTube mempunyai banyak video yang dimuat naik dari pelbagai tempat di dunia. Selain daripada semua kompilasi video mengenai aksi yang gagal dan video mengenai haiwan, banyak orang menggunakan YouTube sebagai perkhidmatan streaming muzik kerana katalog yang banyak yang ditawarkannya tanpa sebarang kos.

Sekarang, agak mudah untuk memainkan video muzik YouTube pada komputer - anda boleh meminimakan aplikasinya pada bila-bila sahaja dan hanya mendengarkan muziknya. Keadaan menjadi sedikit rumit apabila anda mahu melakukan perkara yang sama pada telefon Android anda. YouTube menawarkan pilihan main balik latar belakang, tetapi disertakan dengan harga yang mungkin tidak mahu dibayar oleh banyak orang.

Redditor u/Comboxer, atas dasar ingin mencuba, telah menghantar kaedah mudah yang dapat membantu anda memainkan hampir semua video YouTube pada latar belakang tanpa perlu membayar apa-apa. Anda tidak perlu melakukan root pada telefon anda atau memasang aplikasi yang haram kerana kaedah ini berfungsi menggunakan pemain media VLC untuk Android.


Bagaimana cara bermain YouTube di latar belakang menggunakan VLC?

Untuk memainkan video muzik kegemaran anda di latar belakang, anda hanya perlu memanfaatkan kaedah VLC ini dan menyelesaikannya. Ikuti langkah-langkah yang dinyatakan di bawah.

-Muat turun VLC untuk Android dari Google Play. 

-Buka aplikasi YouTube dan pilih video yang ingin anda mainkan di latar belakang. 


-Tekan butang menu tiga titik > tekan Kongsi.

-Pilih "Play in VLC" di paparan Kongsi. 

-Setelah video dimuat dalam VLC, tekan menu tiga titik di sudut kanan bawah.


-Seterusnya, tekan "Play" sebagai pilihan audio yang terdapat dalam senarai. 

Sekarang, aplikasi VLC hanya akan memainkan audio dari fail tersebut. Tidak menjadi masalah sama ada ianya video muzik atau komentar pertandingan bola sepak.

Anda boleh meminimumkan aplikasi VLC, mengunci telefon anda, dan memasukkannya ke dalam poket anda tanpa takut bahawa beberapa pilihan akan tertekan secara tidak sengaja.

Untuk menonton kembali video, tekan butang "play" di sudut kiri atas aplikasi VLC. Tetapi pastikan anda tidak menekan butang kembali kerana ia akan menghentikan video dan anda harus menambahkannya sekali lagi.


Sebelum anda bersorak kegembiraan, perlu dimaklumkan kaedah memainkan Youtube di latar belakang ini tidak berfungsi untuk senarai lagu atau "playlist".  Sekiranya anda mencuba memainkan keseluruhan senarai lagu dengan cara yang sama, tidak ada apa-apa yang akan berlaku.

Namun, sebagai jalan penyelesaian, anda boleh membuat senarai lagu di VLC itu sendiri dan menambahkan lagu yang diinginkan dari YouTube. Dengan cara ini, anda juga dapat menikmati lagu-lagu tersebut di balik latar. 

Walau bagaimanapun, kaedah ini tidak berfungsi pada peranti iOS. Di sini, anda boleh menggunakan kaedah lama untuk memainkan senarai lagu.

Jadi, boleh dikatakan bahawa inilah kaedah memainkan video YouTube di latar belakang untuk Android.


Sumber: Fossbytes

Sila baca: JANA PENDAPATAN DI YOUTUBE SELAIN DARI IKLAN.

Post a comment

0 Comments