BAGAIMANA MEMBUAT AVATAR FACEBOOK.

Lamanfo.com

Laman Informasi

BAGAIMANA MEMBUAT AVATAR FACEBOOK.

Avatar Facebook (Kredit: Facebook) 

Facebook telah memperkenalkan ciri baru dengan menyediakan avatar yang mewakili diri anda sebagai karakter berupa kartun. 

Tetapi apakah sebenarnya yang dimaksudkan avatar? Sedikit penerangan ringkas mungkin boleh membantu. 


Apakah dia avatar Facebook? 

Fikirkan mengenai Bitmoji - "emoji" yang seharusnya kelihatan seperti anda. 

Seperti Bitmoji, avatar Facebook ini, setelah dibuat, dapat dimasukkan ke dalam komen Facebook atau chat Messenger. Setelah anda membuat pilihan untuk membuat sesuatu yang mungkin samar-samar menyerupai anda, anda akan diberi pelekat reaksi yang dapat anda gunakan untuk pelbagai suasana dan jawapan balas. 

Pertama, anda harus membuat beberapa pilihan - seperti warna rambut, warna kulit, kulit muka (yang kebanyakannya bermaksud bintik-bintik dan tanda kecantikan), bentuk mata, bentuk hidung, jenis alis, cermin mata, topi dan pakaian.

Hasilnya boleh jadi melucukan tetapi sebenarnya anda patut mencubanya, walaupun anda mungkin tidak bersetuju dengan produk akhir.




Bagaimana hendak mendapatkan avatar Facebook anda?

Begini caranya hendak mencari pembuat avatar di Faceboook. 

Pergi ke aplikasi mudah alih Facebook. Anda akan melihat butang "buat avatar anda" ketika orang lain menyiarkan avatar baru mereka.

Sekiranya anda belum melihatnya, pergi ke siaran Facebook seolah-olah anda ingin menyiarkan sesuatu (lakukan di salah satu catatan anda sendiri, jika anda takut meninggalkan komen secara tidak sengaja). Kemudian klik pada ikon wajah tersenyum, yang akan membawa anda ke emoji dan pelekat. Cari lelaki ungu kecil dengan lidah merah. Klik pada dia.

Voila! anda sudah siap membuat avatar anda, atau seperti yang disebut oleh Facebook, "cara baru untuk menjadi anda di Facebook dan Messenger."


Pilih antara pelbagai pilihan: bentuk muka, jenis rambut, ciri wajah, jenis badan dan pakaian. Aksesori adalah pilihan.

Mungkin lebih membantu sekiranya ada orang lain bersama anda atau cermin membantu anda membuat pilihan mana yang paling hampir dengan ciri sebenar anda.


Tidak ada orang yang suka memilih garis wajah / usia. Kami tidak hairan mengapa. Tetapi apa salahnya jika anda merasakan keperluannya untuk keseronokan. 

Pada akhirnya, anda boleh mengklik anak panah di sebelah avatar anda yang sudah selesai untuk dikongsikan ke suapan anda atau menjadikannya gambar profil anda.

Sekiranya tidak ada pilihan yang menarik, anda boleh mengedit avatar anda sekali lagi dengan mengklik ikon pensil atau melihat pelbagai kemungkinan pelekat yang dapat digunakan untuk avatar anda. 


Sekarang, setiap kali anda tergerak untuk memberi komen pada siaran, jika anda mengklik ikon senyum, anda akan mendapat pelbagai kemungkinan reaksi menggunakan avatar anda (anda boleh juga mengedit avatar anda sebelum menggunakannya).




Sumber: nj.com


Catat Komen

0 Ulasan