Lamanfo.com

Laman Informasi

PANGGILAN VIDEO KUMPULAN GOOGLE DUO DI WEB TIDAK LAMA LAGI.



Pada bulan Mac lepas, Google meningkatkan had panggilan video kumpulan pada Duo daripada 8 kepada 12 peserta semasa pandemik COVID-19 melanda. Kini syarikat pencarian Internet gergasi tersebut telah mengumumkan bahawa ia akan membolehkan pengguna Duo membuat panggilan kumpulan di web, bermula dengan pratonton di Chrome.


Sokongan untuk panggilan kumpulan di Chrome akan dilancarkan dalam beberapa minggu akan datang bersama dengan susun atur baru yang akan membolehkan anda melihat lebih banyak orang pada masa yang sama. Selain itu, menjemput orang untuk menyertai panggilan kumpulan juga akan menjadi lebih mudah dengan pautan jemputan.


Selain itu, Google mengumumkan Family Mode baru, yang membolehkan anda mencoret-coret di skrin dalam masa nyata dan juga memakai topeng dan kesan pada diri anda. Ia juga akan menyembunyikan butang bisu dan butang penamatan panggilan dari skrin untuk mengelakkan sentuhan secara tidak sengaja semasa panggilan video, tetapi anda harus masuk ke Duo dengan akaun Google anda untuk dapat menggunakan Family Mode.


Topeng dan kesan yang merupakan sebahagian daripada Family Mode akan tersedia untuk panggilan video satu-satu dan kumpulan untuk pengguna Android dan iOS. 


Sumber: Gsmarena

Catat Ulasan

0 Ulasan