WHATSAPP BOLEH MENJADI SEPERTI ZOOM DENGAN 50 PANGGILAN VIDEO SEKALIGUS PADA KOMPUTER MEJA.

Lamanfo.com

Laman Informasi

WHATSAPP BOLEH MENJADI SEPERTI ZOOM DENGAN 50 PANGGILAN VIDEO SEKALIGUS PADA KOMPUTER MEJA.

(Kredit: Pixabay) 

WhatsApp mungkin akan membolehkan anda membuat panggilan video sehingga 50 orang melalui komputer meja, memberikan alternatif baru kepada Zoom, Skype dan Google Meet untuk keperluan persidangan video anda.

Pilihan baru tersebut dilihat dalam versi beta Web WhatsApp oleh seorang penyelidik di WABetaInfo. Pilihan cepat pada paparan menu WhatsApp akan mengarahkan anda ke  Messenger Facebook yang baru dikeluarkan, di mana anda boleh membuat bilik dan mengundang orang untuk bergabung, atau membuat ruangan terus dari WhatsApp.

WhatsApp baru-baru ini memperoleh kemaskini utama dengan sokongan untuk panggilan video lapan arah pada peranti mudah alih, tetapi kali ini ia akan memberi anda pilihan lain jika anda perlu menjemput lebih banyak orang. 

Ciri ini juga akan tersedia di iOS dan Android, tetapi sokongan melalui komputer meja sahaja yang menjadikannya sesuai untuk alat persidangan video yang mapan.

Ketika Messenger Rooms dilancarkan pada bulan April, Ketua Pegawai Eksekutif Facebook Mark Zuckerberg menunjukkan bahawa ia akan disokong di seluruh portal peranti WhatsApp, Instagram dan Facebook, dan nampaknya ini akan berlaku lebih cepat daripada yang dijangkakan. 

Masih belum jelas bila ciri pilihan tersebut akan tersedia di WhatsApp - sementara menu ciri ini dapat dilihat dalam fail muat turun untuk penghasilan beta yang terbaru, ianya masih belum dapat diaktifkan. Nampaknya kita terpaksa menunggu sehingga terdapat perkembangan terbaru. 


Post a comment

0 Comments