KINI ANDA BOLEH "BERCAKAP" DENGAN KUCING ANDA.

Lamanfo.com

Laman Informasi

KINI ANDA BOLEH "BERCAKAP" DENGAN KUCING ANDA.

 

Seorang bekas jurutera Amazon yang mengusahakan Alexa dan kini menjadi pengurus projek di Akvelon telah melancarkan aplikasi baru bernama MeowTalk yang mungkin dapat membantu anda memahami bahasa kucing anda, menurut siaran akhbar Akvelon.

Javier Sanchez mendapat inspirasi untuk mengembangkan alat ini untuk kucing setelah menonton siri NPR "The Secret Language of Cats", lapor GeekWire.

Beliau berpendapat bahawa akan dapat menggunakan pengalamannya dengan Alexa di aplikasi ini, dan setelah meneliti, Javier dan pasukannya menyedari bahawa kucing mempunyai sekitar sembilan panggilan.

Pasukan ini membina MeowTalk (pada iOS dan Android) berdasarkan emosi dan mesej asas ini. Dari "Saya lapar," hingga "Saya gembira", pengguna dapat mencari terjemahan untuk pelbagai emosi kucing. Aplikasi ini membolehkan anda merakam bahasa kucing anda dan menterjemahkannya. Tambahan lagi, pengguna dapat membantu aplikasi dengan meningkatkan ketepatan dengan memperbaiki reaksi, dan dapat menambahkan pesanan khusus seperti "Saya mahukan mainan saya!"

Aplikasi ini adalah langkah pertama; namun, tujuan utamanya adalah membuat kolar yang akan diterjemahkan dengan tindak balas suara. Setakat ini, sains di sebalik aplikasi tersebut kurang sempurna dan bergantung kepada penggunanya untuk meningkatkan kualiti terjemahan.

Aplikasi ini dilaporkan masih dalam proses pembaikan, menurut King 5. Sanchez dan pasukannya sedang berusaha mengemaskini aplikasi tersebut yang akan mempunyai bahasa lain selain bahasa Inggeris.

Apabila membuahkan hasil, ia mungkin  membantu anda memahami kucing anda dengan lebih dekat.


Sumber: Interesting Engineering


<undur

Catat Komen

0 Ulasan