ANDA MUNGKIN BERHENTI MENGHANTAR EMEL DENGAN PENINGKATAN GMAIL.

Lamanfo.com

Laman Informasi

ANDA MUNGKIN BERHENTI MENGHANTAR EMEL DENGAN PENINGKATAN GMAIL.

 
Google melancarkan fungsi baru ke aplikasi Gmail popularnya yang berpotensi menghalang anda daripada menghantar e-mel.

Berjuta-juta pengguna Gmail tidak lama lagi akan melihat perubahan besar yang akan dihantar ke peti inbox mereka. Kemaskini terbaru dari Google sebenarnya dapat menghentikan anda daripada menghantar e-mel kerana anda akan dapat membuat panggilan telefon kepada kenalan anda dari dalam aplikasi e-mel di iPhone dan Android.

Seperti yang dilaporkan oleh The Verge, nampaknya peningkatan ini akan menamatkan keperluan untuk beralih dari peti inbox anda ke perkhidmatan lain, seperti Google Meet atau FaceTime, apabila anda ingin bercakap dengan seseorang.

Setelah aplikasi iOS atau Android anda mendapat peningkatan, pilihan baru akan muncul yang memudahkan anda memanggil kenalan Gmail dari peti inbox anda. Sekiranya anda tidak mempunyai nombor telefon bimbit atau rumah untuk kenalan Gmail, atau malas untuk mengetik jawapan e-mel yang panjang ... ciri panggilan boleh menjadi cara yang baik untuk menghubungi seseorang.

Menjelaskan lebih lanjut, Sanaz Ahari, yang bekerja sebagai Pengarah Kanan Pengurusan Produk di Gmail, berkata: "Tidak lama lagi anda akan dapat menghubungi ahli kumpulan secara langsung dari perbualan satu dengan satu. Ini akan membunyikan peranti mereka yang membuka aplikasi mudah alih Gmail dan menghantar cip panggilan kepada chat pada komputer riba mereka, sehingga mereka dapat menjawab dengan mudah dari mana-mana peranti."

Kemaskini ini adalah sebahagian daripada perubahan besar pada perkhidmatan Google Workspace dengan firma teknologi AS tersebut mengatakan bahawa ia berusaha untuk mencipta satu pengalaman sambungan melalui sesuatu yang dipanggil Spaces.

"Spaces adalah tempat utama untuk kerjasama pasukan di Workspace," tambah Ahari. "Kami mendengar dari pelanggan kami bahawa mereka terus bekerja dari pelbagai lokasi dan waktu kerja, dan Spaces boleh menjadi pusat untuk kolaborasi, baik secara langsung atau pun tidak langsung. Berbanding daripada memulakan rangkaian e-mel atau menjadualkan video meeting, pasukan dapat berkumpul secara langsung di Space untuk memindahkan projek dan topik sama ada bersama 10 orang atau 1000 orang.

 Berserta dengan kemaskini ke Gmail, ada banyak tambahan lain lagi yang datang ke Workspace termasuk antara muka pengguna yang fleksibel yang dapat membantu pengguna mengakses peti inbox, chat, Spaces dan mesyuarat mereka dengan mudah dari hanya satu lokasi.

Terdapat juga pilihan carian yang disempurnakan yang menjadikannya mudah untuk mencari kandungan dari dalam Spaces itu sendiri dan Google telah menambahkan kemampuan untuk membalas apa-apa mesej dalam Space yang diharapkan syarikat itu akan "mendorong perbincangan dan kolaborasi yang lebih mendalam di antara pasukan dan organisasi."

Akhirnya, firma AS telah menjadikan keselamatan dan ciri pentadbirnya lebih mantap dengan alat tambahan untuk penyederhanaan kandungan dan menguruskan Spaces. Kemas kini ini akan dilancarkan dalam beberapa bulan akan datang.

 

Sumber: Express

Catat Ulasan

0 Ulasan