Lamanfo.com

Laman Informasi

GOOGLE MENYATAKAN TARIKH PENTING YANG SEMUA PEMINAT ANDROID PERLU KETAHUI.

 

GOOGLE bersedia untuk mengumumkan beberapa berita monumental akhir bulan ini, dan inilah tarikh yang perlu disertakan oleh setiap peminat Android dalam buku harian mereka.

Sekiranya anda menyukai semua perkara Android, anda pasti mahu memasukkan 19 Oktober dalam buku harian anda sekarang. Itulah tarikh Google kelihatan bersedia untuk mendedahkan telefon pintar generasi baru Pixel dan mungkin juga apabila tarikh pelancaran rasmi untuk Android 12 akhirnya diumumkan.

Beberapa perincian mengenai telefon pintar utama Google telah diketahui dan fakta bahawa ia akan dikuasakan oleh pemproses berjenama Tensor milik syarikat California, dan bukannya otak Qualcomm yang biasa dipilih oleh Google pada masa lalu.

Cip baru ini akan menawarkan banyak peningkatan AI termasuk meningkatkan foto yang anda ambil dan keupayaan pembelajaran mesin pintar. Walaupun ciri perisian ini telah ada di telefon bimbit Pixel untuk beberapa waktu - ciri yang mengagumkan seperti penyuntingan foto sekali ketik, membawa kepada kesan Mode Potret pada gambar yang diambil dari telefon lain, dan kapsyen automatik semua klip video untuk meningkatkan aksesibilitas - semua ini semestinya lebih pantas pada chipset Tensor.

Google mengatakan bahawa ia perlu membuat silikon sendiri kerana cip sedia ada sudah mencapai had untuk menampung pembangunan yang baru. 

Perubahan besar lain yang terdapat dalam kemaskini ini adalah bagaimana Pixel akan dilihat. Rekabentuk yang cukup hambar akan digantikan dengan gaya baru yang merangkumi kamera yang membentang di casing belakang.

Terdapat juga sejumlah warna buah yang tersedia semasa pelancaran - termasuk buah persik dua warna dan hijau - dan Pixel 6 akan hadir dalam model Pro standard dan lebih besar.

Spesifikasi lain yang dikeluarkan setakat ini termasuk 5G, sensor cap jari di bawah paparan dan bateri "sepanjang hari". Pro akan mempunyai skrin QHD + 120Hz 6,7 ", sementara PIixel 6 akan mempunyai paparan 6,4" 90Hz.

Sistem operasi serba baru yang pertama kali telah diumumkan pada bulan Mei iaitu Android 12, dengan Google berjanji akan membawa "perubahan rekabentuk terbesar dalam sejarah Android."

Sistem operasi serba baru ini akan mendapat warna cat yang membolehkan pengguna menyesuaikan penampilan di skrin tidak seperti sebelumnya. Dan sekarang, nampaknya beberapa pengguna selangkah lebih dekat untuk melihat perubahan tiba pada peranti mereka.

Mengesahkan bahawa pelancaran sudah dekat, Google mengatakan dalam catatan blog baru-baru ini: "Awasi Android 12 yang datang ke peranti yang berdekatan dengan anda bermula dengan Pixel dalam beberapa minggu ke depan."


Sumber: Express.co.uk

Catat Ulasan

0 Ulasan