Lamanfo.com

Laman Informasi

MYSEJAHTERA MOHON MAAF ATAS KESILAPAN.

 



Netizen melalui akaun media sosial pada 7hb November mengatakan bahawa ramai daripada mereka diletakkan di bawah status Perintah Pengawasan Rumah (HSO) dan Orang Dalam Pengawasan (PUS) tanpa sebab.

Gangguan aplikasi tersebut telah menyebabkan ramai yang keliru, kerana sesetengah pengguna yang berada di luar negara juga mengalami perkara yang sama. Status HSO dan PUS memerlukan kuarantin di rumah, oleh itu sesetengah pengguna tidak mempunyai pilihan selain menjadualkan semula kerja atau penerbangan mereka.

Pada jam 8.49 pagi hari yang sama, akaun Twitter MySejahtera mengeluarkan kenyataan memohon maaf atas kesilapan mereka yang membenarkan pengguna rawak diberikan status HSO/PUS. “Kami telah memperbaiki punca utama yang menyebabkan perkara ini berlaku. Semua HSO yang salah telah dipadamkan, dan status PUS yang salah diperbetulkan,” katanya.

Kemudian pada jam 10.26 pagi, Kementerian Kesihatan menyiarkan kenyataan yang sama, tetapi masih terdapat pengguna yang masih belum diperbetulkan status mereka yang salah. 

Pengguna yang masih mengalami gangguan boleh cuba log keluar dan log masuk semula, memasang semula aplikasi atau melaporkan kepada meja bantuan MySejahtera.


Sumber: World of Buzz

Catat Ulasan

0 Ulasan